Обилази бројне западноевропске градове и
оживљава спомен на западне светитеље. Кажу да не постоји неко ко је тако
добро познавао – именом и житијем – све западне светитеље, нарочито
помесне, чије је име почело да бива предато забораву, све док он није
оживео поново спомен на њих. Учио је да свака земља мора поштовати своје
помесне светитеље, колико и остале велике православне свете. Имао је
дар натприродног памћења. Свету Литургију је служио на руском, српском,
грчком, енглеском, холандском, француском и кинеском, стојећи бос у
олтару, сматрајући се недостојним да гази обувен пред Светим Престолом,
због чега је у Француској назван и Св. Јован Боси. Никада није пропуштао
ни један дан да не служи Литургију.
Постаје епископ Западне Америке
и Сан Франциска, подиже у овом граду цркве, сиротишта, болнице,
старачке домове, школе, мензе, спасава ноћу напуштену децу са улица,
обилази болесне у болницама и домовима, људе у невољи и на самрти, моли
се за њих, помаже свердно, причешћује их и чудесно исцељује, творећи
небојена чуда још за живота. Појављује се увек непозван, видевши својим
прозорљивим духовним оком коме је потребна његова помоћ и заступништво.
Појављује се веома брзо и код оних који су га у молитви призивали, чак и
тамо где су све капије биле закључане и под строгим надзором. Док је
боравио четири године на Филипинима, молећи се ноћу на све четири стране
света, заустављао је урагане или би они заобилазили острво, да би
поново ударали на острво када га је Св. Јован Шангајски напустио. О њему
се никада није могло говорити са становишта обичних, људских мерила...
По његовом благослову, преподобни о. Серафим Роуз оснива манастир Св.
Германа Аљаског у Платини (Калифорнија), који постаје расадник
Православља у Америци. Као члановима Руске Заграничне Цркве (која се
није слагала са тадашњом расколничком званичном руском црквом), Спрска
Православна Црква им пружа свесрдну помоћ, признајући их као интегрални
део СПЦ. Заједно са Св. владиком Николајем, заслужан је за канонизацију
Св. Јована Кронштатског. Захваљујући њему обављено је и прво
рукоположење за епископа Православне цркве Француске.
Овај чудесни,
прозорљиви старац, преиспуњен љубављу, чудима и молитвом, предаје своју
ангелску душу Господу 19.јуна - 2. јула 1966. године, у молитви, пред иконом
Богородице Курско-Коренске, од које се никада није одвајао. У постељу је
положен након 40 година. Његова сахрана, којој су присуствовале хиљаде и
хиљаде поклоника, од туге је претворена у радосно прослављање победе
живота над смрћу, победе Васкрсења Христовог. Његова соба претворена је у
капелу, у којој се од тада врше богослужења. Испод ње је основана
америчка мисионарска парохија Св. Нектарија Егинског Чудотворца, кога је
Св. Јован веома поштовао и волео.
Мошти Св. Јована Шангајског
обретене су 1993. године нетрулежне, а данас почивају у храму посвећеном
икони Богородице "Свих жалосних Радост" у Сан Франциску. Од светог
јелеја из кандила над његовим моштима небројено много људи је добило
исцељење, а многоструко се потврдило и његово силно и брзо заступништво
пред Богом свима који му се са вером и љубављу помоле. Заштитник је
путника, нарочито оних који лете авионом, болесних, деце, сирочади,
удовица, зависника (помаже алкохоличарима и наркоманима), неправедно
оптужених, душевних болесника, одгонитељ непријатељских напада и демона и
брзи помоћник током великих временских непогода, саобраћајних несрећа и
других опасности.
А сви ми кажемо: „Јевреји, Јевреји. Нису препознали, одбацили су. Издали, разапели.“ А хришћани скоро у свакој генерацији такође не препознају, издају, разапињу и одбацују ону светињу пред којом са временом читав свет пузи на коленима. Свеце је лакше поштовати на растојању и кад прође извесно време, кад је већ све јасно. А налазећи се поред свеца и не препознати га – врло је проста ствар. Не само не препознати га – него га називати јеретиком (као оптинске старце), изазивачем нереда и непријатељем законите власти (као Грозни цар митрополита Филипа) или напросто лудим, као самог Јована Шангајског.
Нема коментара:
Постави коментар