Васељенски Патријарх КИРИЛО V подобно Патријарху Јеремији II издао је синђелију, тј. окружну посланицу 1756. године:
Услед нових саблазни, које су произвели паписти по питању измена наше свете Пасхе (Васкрса) и Месецослова.
Одлучење од Цркве.
Најчаснији клирици наше Христове Велике Цркве и други најпобожнији јереји и најпреподобнији јеромонаси, појци у црквама нашег града, следбеници неботајника Павла, који говори: Ако вам неко буде благовестио супротно од овога што смо вам ми благовестили, макар био и анђео с неба, да буде анатема; ако је јереј или мирјанин да буде одлучен од Бога, проклет, и по смрти да не иструне него да пребива у вечним мукама. Камен и железо нека се распну и распадну – они никад и никако. Нека наследе губу Гијезијину и вешање Јудино; нека пребивају на земљи као Каин, стењући и дрхтећи; и гнев Божији нека буде на главама њиховим и удео њихов нека буде са издајником Јудом и богоборцима јудејима; земља нека се отвори и нека их прогута, као некада Датана и Авирона; Анђео Божији нека их гони са мачем у све дане живота њиховог, и нека подлегну свим проклетствима Патријараха и Сабора, под вечним одлучењем и у мукама огња вечног. Амин.
Пошто је стари календар писано Предање,а пошто је нови - новина папског и масонског порекла,онда свако ко одбацује стари и следи нови подпада под анатему.Сваки изговор и оправдавање за ово је - неоправдан и спада у изговоре за грехе.
Треба да следиш стари календар што ти је предат од Богоносних отаца који су се сабрали на седам Васељенских сабора и утврдили Православну веру,а не нови календар западних папа који су расколили Једну, Свету,Саборну и Апостолску Цркву и изврнулиапостолско и отачко предање!
Немојте да мислите да држање папског календара представља нешто небитно. Јулијански календар је Предање и као таквога ми морамо да га чувамо,иначе падамо под анатему:
*Ако неко одбацује било које предање писано или неписано,нека буде анатема* - објављује Седми Васељенски сабор.
"Сви који се дрзну да наруше одлуку Светог и Великог Сабора Никејског, сабраног у присуству најблагочестивијег и најбогољубивијег Цара Константина, о светом празнику спаситељне Пасхе, да буду одлучени од општења и извргнути из Цркве, наставе ли да се упорно противе овој доброј установи. И ово је речено за мирјане. А ако се неки од предстојника Цркве, епископ, презвитер или ђакон, после ове заповести усуди, развраћајући народ и узнемирујући цркве, издвојити се и са јудејима светковати Пасху - таквога Свети Сабор већ од сада осуђује као туђег Цркви, јер не само да је био узроком греха самоме себи него и узроком растројства и развраћења многих. И не само њих Сабор свргава од свештенодејства, него и све који се дрзну да опште с таквима после њиховог свргавања. А свргнути се имају лишити и спољашње части која им је припадала по свештеном правилу и Божијем свештенству."
II СИГИЛИОН (1583. година)
ЈЕРЕМИЈА милошћу Божијом Архиепископ Константинопољски – Новога Рима и Васељенски Патријарх.
Решење овог Светог Сабора са епитимијом:
Свој истинској деци свете, саборне и апостолске
Цркве Христове од Истока,
у Трговишту и свим местима: милост, мир
и благодат од Свемогућег Бога!
Не мала забринутост је обузела
древну барку када је бацана буром и ношена таласима. И да се Господ Бог
није опоменуо Ноја и Својом благом вољом умирио воду, не би било наде за
спасење у њој. Слично се догодило и са новом барком, нашом Црквом.
Јеретици су подигли беспоштедни рат против нас и ми смо сматрали за
добро да оставимо овај томос, тако да уз помоћ онога што је написано у
њему можете сигурније бранити ваше православље. Да овај документ не би
био тежак простијим људима, одлучили смо да изнесемо читав предмет у
једноставном облику, као што следи:
Из старог Рима су дошле извесне
особе које су тамо научиле да мисле као латини. Страшно је што будући
Византинци (тј. Грци), рођени и одрасли у нашим крајевима, не само што
су променили веру, него се још боре против православних и истинитих
догми Источне цркве које је сам Христос, са божанским Апостолима и
светим саборима, предао нама. Изопштивши ове, дакле, као покварене
чланове, ми наређујемо:
1. Ко год не исповеда срцем и устима
да је дете Источне Цркве, крштено по православном обреду, и да Свети
Дух исходи само од Оца у коме има своје суштинско биће, као што Христос
говори у Јеванђељу, и ако говори да исходи од Оца и од Сина у времену -
нека такав буде изван наше Цркве и нека је анатемисан.
2. Ко год не исповеда да у Тајни
причешћа верни треба да имају заједницу оба, часног Тела и Крви, него
говори да је довољно да прими само тело, јер је крв такође тамо, иако је
Христос говорио и давао свако од ових посебно, а они га се не држе -
нека такав буде анатемисан.
3. Ко год каже да је наш Господ Исус
Христос на Тајној вечери употребио бесквасни хлеб, као Јевреји, а не
квасни - нека буде далеко од нас и под анатемом, као и неко ко мисли као
Јеврејин и као неко ко уводи учење Аполинарија и Јермена у нашу Цркву,
због чега нека је анатемисан и по други пут.
4. Ко год говори да када наш Христос
и Бог дође да суди,како Он неће судити душама заједно са телом, него
долази да одлучи само о телу - нека му буде анатема.
5. Ко год каже да када хришћани
умиру, душе оних који сусе покајали у овом животу а нису испаштале, иду у
чистилиште које је грчки мит - где их ватра и мука чисте, и мисле да
нема вечних мука, као што је мислио и Ориген, па овим проузрокују
слободу греха - нека такав има анатему.
6. Ко год каже да је папа глава
Цркве, а не Христос, да онима власт примити у Рај својим писмима и да
може опростити онолико грехова колико може да учини неко ко за новац
прими од њега индулгенцију - нека такав има анатему.
7. Ко год не следи црквене обичаје
проглашене од стране седам Васељенских сабора, Свету Пасху и календар
које су они добро установили за нас да их следимо, него жели да следује
новоизмишљену пасхалију и нови календар безбожних, папиних астронома, па
противећи се жели да одбаци и уништи учење и обичаје Цркве које смо
примили од наших Отаца - нека свако такав има анатему и буде изван Цркве
и ван заједнице верних.
8. Ми позивамо све побожне
православне хришћане: останите у ономе у чему сте научени, у чему сте
рођени и одрасли, и када време и прилике захтевају, пролијте и саму
своју крв да би сачували веру коју су нам наши Оци предали, као и своје
исповедање. Чувајте се оваквих људи и водите рачуна, да би вам Господ
наш Исус Христос помогао. Нека благослов нашег смирења буде са свима
вама. Амин!
(Копија рукописа који се налази у библиотеци Лавре св. Атанасија Великог у Светој Гори). Посланица из 1583.г. од рођења Богочовека, индикта 12., новембра 20.
Пошто је црква старога Рима, која
као да се радује због сујете својих астронома, несмотрено изменила
прекрасне одредбе о светој Пасхи (Васкрсу) којих су се придржавали
хришћани, и које су установили и одредили 318 Светих Отаца Првог Светог и
Васељенског Сабора Никејског, које су поштовали хришћани свих земаља и
по којима су празновали – тога ради појавила се саблазан. Јер су пред
нашу Смерност стали људи Јермени, питајући о пракси празновања, пошто и
њих присиљавају да приме ове новотарије.
Због тога смо и морали да кажемо шта
су о овоме установили Свети Оци. Наша Смерност, размотривши ствар
заједно са Најблаженијим Патријархом Александријским и Најблаженијим
Патријархом Јерусалимским и другим члановима Синода, у Духу Светом,
разјашњавајући оно што су о овоме одлучили Свети Оци, одређује:
Објављено 1583. тодине од овлапоћења Логоса, новембра 20. индикта 12.
Константинопољски Јеремија, Александријски Силвестер, Јерусалимски Софроније и други Архијереји Синода (Сабора).
Ко не следи обичаје Цркве о Светој
Пасхи (Васкрсу) и месецослову (календару) онако како су нам предати од
Седам Светих Васељенски Сабора, који су их за нас добро установили да их
следимо, него жели да прати Грегоријанску Пасхалију и Месецослов, тај –
пошто се, као и безбожни астрономи, супроставља свим одредбама Светих
Сабора и хоће да их измени или ослаби – нека буде анатема, одлучен од
Цркве Христове и сабрања верних. Ви, православни и благочестиви хришћани
пребивајте у ономе што сте научили, у чему сте се родили и у чему сте
васпитавани, а када буде неопходно и крв своју пролијте да бисте
сачували отачку веру и исповедање; чувајте се и пазите ових, нека вам
помогне Господ наш Исус Христос и нека молитва наше Смерности буде са
свима вама. Амин.
„„Окружна посланица Светог цара
Константина Великог (епископима који нису присусвовали Првом Васељенском
Сабору у Никеји 325.године)
Ту Свети цар Константин каже: „Оно
што је надахнуто по Богом надахнутом суду толиких и тако светих
епископа, радосно примите, као с неба дар и као праву божанствену
заповест; јер све, што је установљено на светим саборима епископа, мора
се сматрати изразом божанствене воље. Објавивши установе сабора свој
љубљеној браћи нашој, ви ће те примити и остварити колико оно, о чему је
пре споменуто, т.ј. исповедање вере, толико и одлуку, у погледу
светковања пасхе.“
Нема коментара:
Постави коментар